2011. augusztus 14., vasárnap

Az vagy, amit olvasol? Mi kedvenc műfajom? Melyik könyv volt hatással rám?

Mondom én, hogy lassan, de biztosan visszatérek :'D


V. hét (aug. 1 – 7.)
Kedvenc műfajok
„Az vagy, amit olvasol”, azaz lehet-e valakinek a személyiségére következtetni az olvasmányai alapján?
Könyvek, amik megváltoztattak, amik hatottak rám
Milyen könyvet írna legszívesebben? 

I,
Hm, ez remek kérdés. Alapjában véve nekem  YA fantasy (fiatal felnőtteknek, 14-21 éves korosztálynak szóló fantasy) az asztalom, ebből olvasok a legtöbbet. Ugyanakkor a jól megírt, hétköznapi világban játszódó romantikus könyveket is szeretem (pl.: Cecelia Ahern - Ahol a szivárvány véget ér).
A legtöbb YA, amit olvastam, és amiket behoznak Magyarországra romantikus fantasy, viszont én kedvelem a YA más részeit is, a realistic fictiont példának okáért (valóságon alapuló, mint a Virágok a padláson, By The Time You Read This, I'll Be Dead).
Az utóbbi időben pedig rákaptam a disztópiás regényekre, ami kint most nagyon divatos lett, úgyhogy óvatosan kell nézelődni, nehogy valami borzadályba fussunk.
(Zárójelben: Sic-fi és én találkoztunk, egyetlen ilyet olvastam, és nem igazán nézelődök továbbiak után, szóval nem mondanám kedvenc műfajnak, de minden lehetséges.)
II,
Ezt így nem jelenteném ki, mert attól, hogy én olvastam a Virágok a padláson-t, amiben jócskán van vérfertőzés, még nem jelenti azt, hogy én azt a való életben tolerálom, elfogadhatónak tartom. És egyébként sem szeretem, mikor zenei ízlés, könyvek és más ehhez hasonló dolog alapján próbál meg valaki megítélni másokat. Picivel mégis jobb, mintha a külseje alapján, de akkor sem jó dolog.
Hangulatra inkább lehet következtetni az éppen olvasott könyvből, mert én eddig úgy figyeltem meg, hogy az olvasott könyv passzol az olvasó átlag közérzetéhez az olvasás alatt.
De semmiképpen nem szabad ez alapján megítélni valakit.


III,
Ami lelkileg nagyon nagy hatást tett rám, az már a többször is említett Virágok a padláson. Egyszerűen... kemény dió feldolgozni, de rengeteg mondanivalója van, és azóta sokkal jobban értékelek minden apró kedvességet a szeretteim részéről, és én is minél inkább próbálom kifejezni feléjük az érzéseimet.
És nem mellesleg az eddigi legigazabb mondat, amit valaha olvastam,  is ebben hangzott el. "Nem a szeretet mozgatja a világot, hanem a pénz." Akármennyire is rosszul hangzik, ez így van.


IV,
Hehe, valószínűleg fantasy elemekkel tarkított romantikus valamit. Nem tudom igazából, mert imádnék fordulatos, izgalmas, enyhén romantikusat írni, de ismerem magamat, hogy nem lennék képes rá. Valószínűleg egy közhelyes, romantikus maszlag lenne az egész, magammal és a pasi ideálommal a főszerepben :P 
Ezért nem is írok, csak fordítok :D

0 megjegyzés: