2012. március 18., vasárnap

Stephenie Meyer: Bree Tanner rövid második élete - az Eclipse-hez

The Short Second Life of Bree Tanner - an Eclipse novella


A Twilight Saga az újszülött vámpír, Bree Tanner történetével egészül ki. Bree szemszögéből ismerhetjük meg azt a vérszomjas és kontrollálhatatlan újszülött életet, ami Bellára sosem volt jellemző, még vámpírlétének legelső pillanataiban sem. Stephenie Meyer a veszélyt rejtélyekkel és romantikával elegyíti, amikor Bree kétségbeejtő történetét elmeséli, melyben az újszülöttek serege végzetes és feledhetetlen találkozására, Bella és Cullenék megtámadására készül.


Elég sokára olvastam el az Eclipse kiegészítő novelláját, de azt hiszem, hogy megérte pihentetni Meyer vámpírvilágát. Elsőre igazán tetszett a Twilight-saga, de másodszorra, kritikusabb szemmel olvasva már egészen kiütköztek a hibái számomra. És ahogy egyre jobban elmerültem a mostani kortárs irodalomban, annál inkább megvilágosodott előttem, hogy bizony annyira nem nagy szám ez a Twilight. De azért nem ilyen hardcore hater vagyok, csupán nem rajongok orrvérzésig.


Aztán ugyebár elolvastam Stephenie Meyer - a vámpíroktól teljesen elütő - A burok  című könyvét, ami teljesen letaglózott. Imádtam minden sorát, a karaktereket. Szóval meggyőzött, hogy azért tud írni Meyer néni. Nemrégiben pedig a könyvtárban a kezembe akadt a Bree Tanner, szóval Itt az ideje ennek is! felkiáltással kikölcsönöztem. Úgyis rövid, novella, könnyű olvasmány.

Azt kell mondjam, hogy Meyernek - szerintem legalábbis - jobban megy az újszülött és nem vega vámpírok írása. Vagy lehet, hogy csak azért érzem így, mert nem csöpög nyáltól és cukorsziruptól az egész sztori.
Mindegy mi az oka, a lényeg, hogy szerintem élvezetesebb volt, mint bármelyik Twilight saga könyv.

Első ránézésre Bree jelentéktelen karakternek tűnhet, és őszintén engem sem hatott meg az Eclipse-ben olvasott jelenete. Azonban mindig a jelentéktelennek tűnő karakterek szemszögéből a legérdekesebb egy-egy történet. Nem hiszem, hogy bármelyik vérengző, eszetlen újszülött elmesélése jó lett volna. Mindig az tudja a legjobban megfigyelni az eseményeket, aki a háttérben marad. Bree ezt tette.

Rendkívül érdekes volt megszemlélni a másik fél oldalának történéseit.Egy csapatnyi újszülöttet szinte lehetetlen kordában tartani. Riley-t egy teljesen új szemszögből ismerhettük meg, ami jócskán dobott a karakterén. Én eddig is szerettem, most már sajnáltam is szegényt. Elég naiv volt.
Ugyanakkor azt is megfigyelhetjük, hogy mennyire könnyen manipulálhatók az újszülöttek. Nekik az egész vámpír dolog új, ezért nyilvánvalóan azt hiszik el, amit a "főnök" mond. Semmit nem tudnak, fogalmuk sincs, hogy mire készülnek velük.

Ezenkívül pedig még a Volturi hátsó ténykedésébe is belecsöppenünk, ami meg kell mondjam, engem egész' váratlanul ért.Vagy lehet, hogy már régebben is sejtettem, de azóta elfelejtettem. Szóval már csak a azért is érdemes rászánni egy délutánt, hogy egy kicsi háttérinfót összeszedjünk. Érdekes, ez a legjobb szó rá.

Bree karaktere törékeny, ijedt lány. Túlélni próbál, semmi többet vagy levesebbet. Ami viszont  Bree-vel kapcsolatban nekem nem tetszett, az a szerelmi szál.
Jaj, hát Stephenie Meyerről van szó, senki nem lehetett olyan naiv, hogy azt higgye, nem lesz itt szerelem. Bár szerintem ezt jobb lett volna hanyagolni. Egy egyszerű baráti viszony sokkal jobban ide illett volna, hitelesebb lett volna. Egy ilyen rövid novellában nem lehet kibontakoztatni egy szerelmet szépen. Szóval ez egy kicsit erőltetett volt számomra.

Mindenesetre megérte elolvasni, kellemes és érdekes kikapcsolódás volt. Ehhez hasonló novellákat szívesen olvasnék. Mondjuk Volturi vagy vérfarkas szempontból. Cullenéket hagyjuk inkább. :D

Kedvenc karakter: Riley

Nagyon-nem-kedvelt-karakter: -

Ami nagyon tetszett: a sok háttérinfó, különösen a Volturi dolog

Borító: 6/5 (na a borítót Meyernél mindig eszméletlen jól eltalálják...)

Karakterek: 5/5

Történet: 5/5

Összességében: 5/5

Kiadó: Könyvmolyképző, 2010

0 megjegyzés: