2011. július 17., vasárnap

A könyvmoly műhelytitkai

Az olvasás 7 hete folytatódik, én pedig megint az utolsó napra hagytam, de ezt most tényleg nem a lustaságom miatt. hülye gép, mondtam én, hogy nekem laptop való... No, de az eheti témák annyira jók, hogy nem tudtam választani, úgyhogy mind a négyről pötyögök. :D



II. hét (júl. 11-17.)
Könyvtár vagy könyvvásárlás?
E-book vagy könyv?
Sorozatok: olvas-e, gyűjt-e sorozatokat?
Milyen rendszer alapján rendezi a könyveit? (ábécérend, műfaj, sorozat, szín, szerző szerint, stb.)

Rögtön az első téma igazán érdekes. Nyilvánvalóan jobban preferálom a könyvvásárlást, mert bennem van a tudat olyankor, hogy itt van a kötet a polcomon, bármikor lekaphatom róla, fellapozhatom, beleolvashatok, és annak a tudata, hogy csak az enyém a könyv, az felemelő. Ugyanakkor mivel nem milliomos családba születtem, nyilván nem engedhetem meg magamnak, hogy ész nélkül vásároljak, ha megtetszik egy borító... Így nagyon körültekintően ejtem meg a vásárlásokat, mindig gondosan mérlegelek, sorrendet állítok fel és megfontoltan döntök. Azok a kötetek, amik csak érdekelnek, és fellelhetőek a könyvtárban, kiveszem. Aztán ha annyira megtetszik, természetesen megveszem később. Viszont a könyvtár hátránya, hogy nem minden könyv van meg nekik, amire kíváncsi vagyok. Aztán ha pénz sincs megvenni, akkor fanyalodok az e-bookra.

Őszintén nem igazán szeretem az e-könyveket, mert 1, nincs e-olvasóm, így gépen tudok csak olvasni. Mivel nem laptopom van, így ülve kell olvasni, és több órán keresztül az nem túl kényelmes, ezenkívül a szememnek se olyan jó. De a szükség nagy úr, így szoktam e-bookozni, de próbálom minimálisra csökkenteni ennek a mennyiségét. Tehát nálam kiütéssel győzött a nyomtatott könyv, imádom tapogatni, fellapozni, megszagolgatni, rendezgetni.

A rendezgetés nálam nem tart sokáig, kivéve, ha random jön rám, hogy újra kell pakolni őket. A legnagyobb kategória a kiadó, ezen belül írók szerint csoportosítok, és azon belül is sorozatok szerint. 
Ebből pedig következik, hogy gyűjtök sorozatokat. Bár ez sosem szándékosan történik, hanem megtetszik egy könyv fülszövege, pozitív kritikákat kap, és érzem, hogy kell, annak ellenére, hogy sorozat. Mert manapság igen divatos az 'írjunk sorozatot' effektus. Természetesen az két külön dolog, hogy az ötletek miatt írnak trilógiát, tetralógiát, vagy pedig a pénz/kiadó miatt. Utóbbi általában ha az első rész jó is volt, elkezd romlani. Szeretem a sorozatokat, mert egy imádott világban újra és újra elmerülni csodás, de csak akkor, ha a minőség nem romlik. 

0 megjegyzés: